söndag 19 april 2009

Schnauzerutbildning & Skruttan

Idag har det varit en spännande och lärorik dag! Lena, för övrigt "världens bästa Lena" (t.h.) , hade ordnat med schnauzerkurs på Tassarnas Trim idag. Mycket folk och många mycket fina schnauzrar!Chottis från Chottans kennel var där och höll i kursen!Denna lilla trollflicka, Zilla, hade Lena fixat åt mig. Henne skulle jag få pyssla om under kursens gång! En trevlig tjej och mycket medgörlig, men tyvärr inte med lika bra pälskondition som de andra! Men linjerna är ju desamma och det är ju dem vi skulle öva på, eller i alla fall jag. :)
En fin schnauzerprofil!
En mingelbild.
På kvällen kom Skruttan hem till mig för kamning och bad. Hon har verkligen levt rövare i veckan :) en riktig liten smutsfia fick jag ta mig an idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar