fredag 20 februari 2009

Fredag...

Idag var det den sista dagen i de gamla lokalerna på Tassarna. Hanna sprang runt som en kalv på grönbete, det bara lyser "ny-lokal-lycka" om henne! Nästa vecka ägnas helt åt flytt så då blir det lugnt på klipp-och trimfronten. Kommer vara hemma så behöver ni hjälp med trimningar, klippningar, bad, kloklippningar och diverse smågrejor så kontaktar ni bara mig så hjälper jag er. Kontakt-info på min hemsida (www.kolmardenshundtrim.com).
När jag kom idag möttes jag av en liten bestämd, småilsk Jack Russelterrier. Hon var inte alls överens med husses vilja om trimning. Jag fick prova att trimma en skuttig, motvillig och nafsig kundvovve, gick väl ganska bra sålänge man höll sig på ställena som hunden ville. :)

Då var det då dags för mitt projekt idag. Under detta lurv finns lilla Sally. Hon vill kunna se världen igen.

Här är jag nu!! Söta Sally!

Lena och jag blev själva en stund och visst är det alltid vid sådana tillfällen det ska bli lite kaos. Alla Linköpings hundar ville ha klor klippta och telefonen gick varm. :) Men, vad lärorikt det är att bara bli inkastad med en hund framför sig, få lite snabba instruktioner och sedan bara få göra! Skönt att ha en trygg och lugn Lena hos sig då! Hon redde situationen perfekt!

Följde med och kollade in nya lokalerna. Läckert! Blir så fint och ljust, ska bli roligt att få vara med och premiärköra allt nytt sen!

I och med hemgång fick jag med mitt pudeldiplom. Hihi....nu är det på riktigt!! :)

Efter att även kusen fått sitt blev det till slut fredag, glass till oss och ben till vovvarna...

Smokey älskar fredagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar